GTX 1660 Ti může být nejrychlejším sub-300 GPU, ale GTX 1660 Super má co nabídnout, pokud máte přísnější rozpočet
NVIDIA GTX 1660 TI byla nejhorší tajemství v hardwaru PC a upřímně si myslím, že zavedení řady 16 je jednou z podivnějších rozhodnutí, které NVIIDA letos učinila. Ale je to také nejrychlejší grafická karta 300 $ kolem … pokud jdete o jednu z verzí MSRP a ne nevysvětlitelně drahé přetaktované karty. Bohužel nedávno vydaný GTX 1660 Super ukradl svůj hrom a prakticky odpovídal svému hernímu výkonu za dobrých 50 $ méně.
Karty Phoenix OC a ROG Strix GTX 1660 TI od ASUS jsou dokonalými příklady; Miniaturní karta nabízí výkon GTX 1070 pro peníze GTX 1060, zatímco Strix se broudí proti daleko lepšímu rtx 2060 jako nějaký noční škůdci v nočním klubu.
Takže ano, řada 16 má spuštěno, dokonce jsme dokonce dostali kartu NVIDIA GTX 1660, a GTX 1650 je tam níže dolů po zásobníku s vlastní vlastní variantou GTX 1650. Po řadě 20. S předponou GTX místo RTX. S tím, že je to první v nové řadě grafických karet GeForce, je těžké se necítit trochu jako technologie GPU je v retrográdu.
Po vlažné recepci grafické karty série 20 řady přijaly za zavedení paprsků v reálném čase a snímky s pomocí AI-asistované, není divu, že se čipy mainstreamových turingů vracejí dozadu, pokud jde o technologii příští generace.
Ale to neznamená, že tyto Turing GPU nejsou bez jejich grafických vylepšení oproti grafickým kartám Pascal. Možná ztrácíte jádra RT a tenzorů, ale v novém křemíku řady 16 je stále dost.
Nákladné trasování paprsků a techniky AI způsobily, že GPU RTX masivním i drahým. A bez dostatečného standardního vykreslování v běžných čipech nezbytných k jejich co nejlépe, obě funkce příští generace byly nixovány, aby byly karty GTX Turing dostupné dostupné.
Queens: Nejlepší herní monitory pro váš nový GPU
To vše dává úplný smysl a přechod z RTX na GTX v nejnovější nomenklatuře Turingu je vše, co jsme opravdu potřebovali k označení nedostatku jeho vyhrazeného křemíku. NVIDIA si samozřejmě myslí, že nás jednoduchý lidi, který by nechápal, že GTX 2050 by se lišil od RTX 2060, protože se rozhodl vytvořit řadu 16.
A proč tomu říkat řada 16? Podle Nvidia je to „protože je to opravdu blíže řadě 20 než k řadě 10, takže to je to, co má„ 16 “sdělit.“
Riiiiiight.
Kvůli všem extra RTX Gubbins vytáhl z tohoto nejnovějšího GPU Turingu, je mnohem menší – asi 57% – než další příčka na žebříku, RTX 2060. Je to o 42% větší než čip GTX 1060, který je zdánlivě nahrazen.
Ale zatímco jádra RT a Tensor jsou (pravděpodobně) pryč, NVIDIA stále nabízí všechny nové funkce, které představuje v nejnovější generaci GPU mimo trasování paprsků a silikonu na bázi AI. NVIDIA přidala vyhrazený křemík do SM pro zpracování operací FP16, což je druh úkolů, s nimiž se obvykle zabývají tenzorovými jádry, takže není nemožné si myslet Velký chlapec Turing GPUS. Koneckonců jsou jádra tenzorových jádrach, která jsou ve skutečnosti jen smíšená jádra FP16/FP32 optimalizována pro hluboké učební úkoly.
Se v podstatě stejnými shadery Turing na místě, což znamená, že TU116 bude stále využívat souběžné provádění plovoucích a celočíselných operací – kde architektura Pascal musí zaparkovat, aby provedl druhý – a nabídne podporu pro pohyb a obsah adaptivní stínování funkcí také.
Moderní herní motory jsou ty, které z těchto změn budou mít nejvíce, protože se požaduje stále více a více celočíselných operací z dnešního grafického křemíku.
Příkladem je Shadow of the Tomb Raider, kde pro každých 100 operací musí GPU převzít 38 je založeno na celém čísle a 62 jsou standardní pokyny k pohyblivému bodu. Na GTX 1060 by jeho GPU musela projít těmito 100 operacemi v pořadí, zatímco Turing Chip uvnitř GTX 1660 Ti je schopen spustit je současně.
Ve skutečnosti, kde GTX 1060 provozuje 100 instrukcí, musí GTX 1660 Ti pouze spustit 62. To je docela úspora a je součástí důvodu, proč Turing Shaders nabízejí více výkonu než jejich Pascal Febears.
Chip GTX 1660 TI TI116 si také zachovává stejnou architekturu sjednocené mezipaměti, jakou jako zbytek rodiny, která mu dává obrovské množství propustnosti a kapacity, napříč celým čipem ve srovnání s generací Pascal. Podívejte se na naše plné Nvidia Turing Deep-Dive pro hubené na hlavních vlastnostech architektury.
RX 580 za přibližně 200 USD, AMD však stále volá na tento titul pro dav s více cenou.
Z velké části tato vazba GTX 1660 s GTX 1070 a v některých případech, například s Assassin’s Creed Odyssey, dokonce překonává dražší kartu Pascal. A s přetaktováním, super cool zasahněte časy, kdy GTX 1660 Ti GPU předchází 1070 ještě častěji. I když musíte zaplatit šance za privilegium.
Tato efektivní parita s GTX 1070 také znamená, že GTX 1660 TI dává nejnovější GPU Polaris GPU, RX 590, rychlý kop v kalhotách. Je to jen pozoruhodně benchmark Battlefield v amd, kde má karta Radeon nějaká houpačka. Musíme však přivést do konverzace také RX VEGA 56, protože AMD se snažil dočasně snížit ceny ve vybraných verzích tohoto GPU do soutěže.
Právě teď můžete získat verze MSI a SAPPHIRE VEGA 56 za přibližně stejnou cenu jako GTX 1660 Ti. A to je mnohem užší bitva, s oběma kartami Foungs přes naši sadu 1080p benchmarkingu. Pokles cen však nebude trvat dlouho a byl právě uzákoněn, aby se pokusil zkazit na trh NVIDIA.
Příběh je téměř stejný při 1440p, kde karty GTX 1660 TI ukazují podobnou úroveň dominance nad Radeon RX 590 a Vega 56 GPUS. Příběh je méně jasný na 4K, kde jim vyšší paměťová kapacita karet AMD dává o něco větší výhodu v tomto náročném řešení. V žádném případě to není pro Radeon GPU v žádném případě čisté zametání s kartami NVIDIA, které jsou stále schopny uvádět působivé představení v dobrých několika referenčních hodnotách 4K.
Tam, kde se bojuje o Asus Phoenix verze GTX 1660 Ti, je, když se podíváte na relativní tepelný výkon. Vzhledem k malému měřítku a chladicímu chladiči se karta Asus stává teplejším než jakákoli jiná karta v našem smyčkovém testu Exodmark Exodmark.
Zdánlivě musí také fungovat o něco těžší než verze Strix, aby se udržela v pohodě, protože vyšší a Asus GTX 1660 TI spotřebovává méně energie, přičemž je stále chlazenější. Ale oba ukazují, že GPU NVIDIA Turing GPU si zachovávají vedení účinnosti nad architekturou GPU AMD, protože obě karty Radeon konzumují mnohem více šťávy ze zdi během herního zatížení.
AMD se snažila co nejlépe umístit Silicon Kitty mezi krysy Sky snížením ceny RX VEGA 56 těsně před startem GTX 1660 Ti, ale v nejlepším případě je to trochu dočasná kouřová obrazovka. Existují jen dva SKU, které mají snížení ceny, a nejsem přesvědčen, že když je první dávka na skladě – na které jsou již na mnoha místech – budou doplněny obzvláště rychle, nebo zůstanou v tom snížené Cena dlouho. AMD by zabil RX 590 jinak.
Většina karet RX VEGA 56 je mnohem dražší než agresivně drahý Strix GTX 1660 Ti, který účinně opouští RX 590 jako jedinou dlouhodobou kartu AMD, která čelí novému hlavnímu proudu Turing GPU. A realisticky bojuje s hlavou k hlavě s referenčními modely GTX 1660 Ti.
Přetaktovaná Strix, s jeho vynikajícím chladičem, který mu umožňuje držet se působivě vysokých 1 950 MHz, zveřejňuje někdy mnohem vyšší snímkové frekvence než jeho drobné sourozence, ale je také příliš daleko od 300 $, aby dával jakýkoli smysl. Za tuto cenu srazí hlavu proti RTX 2060, což je mnohem lepší karta. Vážně přetaktované iterace GTX 1660 Ti pak bude velmi obtížné doporučit.
Ale i na standardní MSRP je Asus Phoenix GTX 1660 Ti obtížně doporučit nad GTX 1660 Super. Jistě, je to objektivně rychlejší z hlediska surových snímků, ale ne natolik, aby se cenový rozdíl v hodnotě 50 $ za to, že se vyplatí cenový rozdíl ve výši 50 $.
NVIDIA GTX 1660 TI (Asus Phoenix OC)
Nyní čelí konkurenci od GTX 1660 Super, ale původní Asus Phoenix GTX 1660 Ti ukázal sílu Nvidia GTX 1660 Ti a porazil RX 590 za jen o něco více peněz. A zatímco malý chladič je skvělý pro sestavení mini-ITX, stále tvrdí, že nový Turing GPU trochu zpět.