NVIDIA, Oculus, Valve, Microsoft a AMD souhlasily s přijetím jediného port USB typu C pro příští generaci náhlavních souprav VR. Standard VirtualLink doufá, že se zbaví zbytečných útěkových boxů, které vás připojí k vašemu počítači a místo toho jej nahradí jediným lehkým kabelem schopným displayportu, USB a napájení, vše, co je současně vystřeleno.
VirtualLink zahrnuje čtyři HBR3 Displayport pruhy, USB 3.1 datové připojení a až 27 wattů energie. Naděje je, že tento nový alternativní režim pro USB typu-C bude schopen snížit požadavky na porty z hostitelského zařízení-konkrétně malá zařízení s formulářem, která by jinak nebyla představována porty potřebné pro spuštění aktuálních náhlavních souprav VR VR. Koneckonců, dokonce i Intel’s Minuste Hades Canyon NUC může řídit slušný virtuální zážitek.
Potřebujete další grafickou sílu pod kapotou pro VR? Zde jsou nejlepší grafické karty připravené na VR.
Tento alternativní port USB typu-C bude muset být umístěn přímo na grafické kartě, která vyžaduje, aby NVIDIA a AMD nabízely funkce USB přímo na samotném PCB. To znamená další komponenty a dodatečné náklady, aby vyhovovaly technologii, která dosud upoutala pozornost méně než jedno procento parní populace.
Ale možná je to trochu nespravedlivé k implementaci. USB typ-c přímo na vaší grafické kartě by měl mnohem více využití kromě jednoduše virtuální reality. Například mnoho monitorů zaměřených na podnikání má připojení USB typu-C mezi monitorem a zařízením, a přestože se tato funkce nedostala na mnoho herních monitorů, je na čase, aby se stolní počítače vyrovnaly s nejnovějším univerzálním konektorem.
„Simulace reality vyžaduje neuvěřitelnou vizuální věrnost a sílu zpracování,“ říká Jason Paul, generální ředitel hry a VR na NVIDIA, říká. „S jediným kabelem s vysokou šířkou pásma VirtualLink odemkne plný potenciál PC k napájení úžasných VR zážitků.“
Ale zatímco Tisková zpráva VirtualLink nastiňuje, že tento standard bude negovat jednu z „klíčových překážek“, kterým čelí adopci VR, nejsem si tak jistý, že míchání kabelů vyžadovaných současnou generací náhlavní soupravy bylo opravdu všechno, co je odloženo obecnému spotřebiteli. Přesto alespoň virtuální realita ukazuje některé známky života od většiny velkých hráčů v oboru – jako jsou Oculus, Microsoft a Valve. Možná je to virtuální realita, konečně začala dozrávat kolem svého zakrnělého dětství.