Dota 2, League of Legends, Unleash a Legion TD 2 – Ne mnoho her ovlivní jiný titul, natož celý žánr, ale dopad Warcraft III lze pociťovat daleko. Nebyla to vynikající kampaň nebo multiplayer, který vyráběl vlnky, byla to kombinace jeho složitého editoru map, velké komunity a snadno použitelné online služby.
Všechny tyto faktory umožnily lidem vytvářet mody, které experimentovaly s formátem RTS. Čerstvé převzetí žánru, který vyšel z Warcraft III
Nejkreativnější a nejoblíbenější nápady dokázaly růst mimo Warcraft III a nakonec provedli přechod do samostatné hry a úplně se vynořili některé z nejpopulárnějších her, jaké kdy byly vyrobeny. Stojí za to se podívat na trvalý vliv Warcraft III, abychom zjistili, jak jsme se dostali tam, kde jsme dnes.
Chtějí víc? Podívejte se na nejlepší strategické hry na PC.
League of Legends and Dota 2
League of Legends a Dota 2 jsou dvě z nejdůležitějších her za poslední desetiletí. Oba mají obrovskou přítomnost v esportu, definovali žánr MOBA a vydělali miliony na miliony v ročních příjmech. V roce 2016 měla League of Legends více než 100 milionů uživatelů měsíčně, což z něj činí nejoblíbenější hru své doby.
Obě League of Legends a Dota 2 berou své podněty ze stejného mod, obrany starověku. Koneckonců, technicky, Dota 2 je pokračování mod. A v podivném případě hada, který jedl svůj vlastní ocas, obhajoba Antiků nasadila myšlenku pro hrdiny bouře, Blizzardova vlastní MOBA.
Mod fungoval dobře, protože využil několik funkcí nativních na Warcraft III, jako je vyrovnání hrdinů, zkušenosti a shromažďování předmětů – to vše se stalo nedílnou součástí konkurenčního aspektu hry. Tyto funkce nejen daly hře jasný pocit progrese v každém zápase, protože byste mohli vyrovnat a koupit lepší vybavení, ale také pomohli budovat strategie kolem některých hrdinů.
Skutečnost, že Blizzard vytvořil prostředí, kde úpravy existující mapy bylo stejně jednoduché jako připojení ke hře. Prostě jste museli stáhnout soubor a poté jej otevřít v editoru světa. Dopad toho znamenal, že když EUL – mezi prvními lidmi, kteří pracují na obraně starodáv – odemkli kód na mod, začaly se objevovat četné variace. Warcraft III, v nejlepším případě, je hostitelem kultury spolupráce, kde hráči mohou sdílet své vlastní výtvory nebo změny stávajících her, jako jsou noví hrdinové.
Nedlouho po odemknutí obrany Antiků si hráč s názvem Guinsoo (Steve Feak) vybral nejlepší postavy z variací na modu, který se objevil, a vytvořil novou hru s názvem Dota Allstars. Právě v tomto bodě se obrana starodáků opravdu začala vzlétnout a nakonec se stala žánrem definujícím Titan, s nímž jsme tak dobře obeznámeni.
Legie TD 2
Původní legie TD byla divoce populární vlastní mapa pro Warcraft III, kterou hrál více než milion lidí. Konkurenční obranná hra 2v2, kterou vytvořili Julian Gari a Brent Batas, kteří se od středních škol modlili.
Zatímco mají zjevný talent, dva crackerjack modurs připisují velkou část svého úspěchu na platformu Warcraft III, s nimiž je dali pracovat. „Světový editor byl nejen silný, ale také přístupný,“ říká nám Gari. „To umožnilo mladším hráčům a lidem bez kódování pozadí, aby se stali designéry her. To vedlo ke stovkám nových her každý týden, které po léta podporovaly komunitu vlastní hry.“
S tolika dostupnými mody Warcraft III však Gari říká, že „prostředí bylo o vyzkoušení nových her.„Podpořilo to komunitu, která byla ochotná vyzkoušet neznámé stvoření a dokonce poskytnout autorovi zpětnou vazbu k jeho zlepšení – bez toho možná nebudeme mít vůbec žánr MOBA. „Hodně modů Warcraft III bylo neleštěné a syrové, ale stále zábavné kvůli malé tajné omáčce,“ říká Gari. „Myslím, že vývojáři vzali tu tajnou omáčku z některých populárnějších/úspěšnějších modů a postavili nahoře vyleštěnější hru.“.“
Pár od té doby to udělal sám tím, že financoval svůj sen o vytvoření Legion TD 2, samostatného pokračování, které je nyní k dispozici na Steam, po úspěšné kampani Kickstarter v roce 2016.
Rozpoutat
Unleash, vytvořené společností Desync Studios, je nadcházející obranná hra Tower, která se inspiruje z populárních modů Warcraft III, jako je Wintermaul. Vedoucí projektu, Jakob Rasmussen, popisuje, jak on a jeho přátelé sledovali, jak někteří tito tvůrci udělali skok na vytvoření hry.
„[DOTA 2 a League of Legends] začaly jako mody Warcraft III a vyrostly ve hry ve svých vlastních právech,“ říká nám Rasmussen. „Byli jsme inspirováni příběhy o úspěchu této hry.“.„Na rozdíl od her, jako je Legion TD 2, které jsou však vyráběny jako samostatné pokračování mod, Rasmussen a jeho přátelé nikdy nevytvořili vlastní hry ve Warcraft III.
Stejně jako u Gariho, Rasmussen zjistí, že světový editor Warcraft III a jeho výkonný soubor nástrojů vedl k jejímu trvalému vlivu, hra žijící skrze ty, které ji uspěly, převzala PC Gaming daleko. „To dalo hře další dlouhověkost.“. V mnoha ohledech je Warcraft III platformou pro vlastní hru, nebo se v tom vyvinula, “říká. Přestože Rasmussen a jeho tým nevyužili samotný editor, měli prospěch z kreativity, kterou povolil.
Za úspěchem těchto titulů Warcraft III je vášnivá komunita, která se soustředila na vytváření nových způsobů hraní. I když je to velmi datováno v těchto dnech, dědictví Warcraft III žije dál a pokračuje ve formování herních žánrů, ne -li přímo skrze jeho editor, pak prostřednictvím inspirace, kterou vynesl u lidí.
Zdá se vhodné skončit slovy muže, který pracoval na MOD Dragon Ball Tribute Warcraft III – můj osobní favorit – více než deset let: „Komunita Warcraft III se v průběhu let zmenšila. Novější hry, jako je Dota 2, odtáhly hráče určitých vlastních her, ale neuvěřitelná věc je, že často narazím na lidi, s nimiž jsem nehrál déle než deset let. Je to hra, ke které se lidé vracejí.“