„Cítili jsme se, jako kdybys hrál povstání desetkrát.“. Viděli jste vše, co nabízí, “říká Adrian Finol, hlavní softwarový inženýr na Overwatch. „Pro odplatu jsme to vzali k srdci.“. Chtěli jsme, abyste mohli hrát tak dlouho, jak chcete.“
Chtějí více vánice? Podívejte se na náš obrovský rozhovor s týmem Overwatch.
Je zřejmé, že lekce se dozvěděly v odplatě, letošní kooperační událost, která zavádí hráče v úniku ze sil Talon, Overwatchův arch nepřítel. Spíše než série spěchových vln je odplata sbírkou okamžiků ovlivněných kinem. Nepřátelští vojáci rappel ze střech ve sprše skleněných třísků, ostřelovači houpají se na háčky po ulicích Benátek a vrahy připínají své spoluhráče na zem s začarovanými čepelemi. Pokud jste si někdy představovali, jaká by byla mise v kampani Overwatch pro jednoho hráče, je pravděpodobné, že jste si představují něco takového.
Odplata samozřejmě není kampaní Overwatch. Je to desetiminutová mise s jednoduchými cíli a stejnou strukturou s každým přehráváním. Opakování a omezení tohoto formátu je něco, s čím také povstání bojovalo, ale Blizzard měl nápady, jak to udělat více přesvědčivé pro odplatu.
„Cítili jsme se, jako by bylo jen příliš mnoho cílů [v povstání],“ odhalí asistent her Overwatch Aaron Keller. „Jen jsme házeli lidi všude.“. Hack tyto tři věci, poté proveďte toto užitečné zatížení, proveďte držení, protlačte užitečné zatížení ulicemi… “
„Nebylo to příliš jasné,“ říká Finol. „Pokaždé, když jsme se někoho zeptali, proč hackujete tuto konzoli, byli jako“ Nevím, protože musím konzoli hacknout „. Neměli ponětí, co dělají příběh.“
V reakci na to je odplata jednodušší – jednoduše se musíte dostat do zóny extrakce. Složitost mise je místo toho dodávána prostřednictvím složitějších bojových setkání a mnohem poutavějším příběhem, který poskytuje kontext pro klíčový okamžik v Overwatch Lore.
Tento příběh se zaměřuje na Gabriel Reyes, super vojáka Blackwatch a muže, který by se jednoho dne stal Reaper. „Začnete vidět některé změny, kterými prochází,“ vysvětluje Keller. „Je to opravdu velký příběh pro Overwatch.“. Když se Gabriel Reyes promění v Reaper a začne se zhoršit, má to hluboké důsledky pro celou organizaci Overwatch. Nakonec to končí pádem Overwatch a Gabriel Reyes se stal členem Talon.“
Herní režisér Jeff Kaplan cítil, že je nezbytné, aby se tradice na Reaperově minulosti zdokonalo. „Myslíme si, že je opravdu důležité ukázat, že Gabriel Reyes/Reaper je mnohem hlubší postava, než si lidé uvědomují,“ říká. „Myslím, že v některých animovaných šortkách narazil jako trochu jednostranně.“. Chceme, aby lidé viděli, že je pro něj mnohem víc, a pochopili, jak se na toto místo dostane.“
Zatímco Reaper je klíčovou součástí skupiny hrdiny, velká část vašeho zaměření na odplatu je pevně na agenty Talon. Připraveno ve futuristické bílé brnění a nabíjení se jako Stormtroopers – ti, kteří skutečně vědí, jak zaměřit pušku – síly Talon jsou konečně zobrazeny jako militaristická síla připravená k roztržení světa, spíše než stinná kabal, kterou jsme dříve viděli V komiksu.
„Věděli jsme, že chceme bojovat proti jiné skupině nepřátel,“ říká Keller. „Myslím, že omnika jsou opravdu v pohodě, ale Talon jsou něco jako obloukový nepřítel Overwatch, takže je tam jen propůjčuje tento zlověstný, badass pocit mise.“
Talon Field pět odrůd vojáka v odplatě. Vojáci a donucovatelé tvoří páteř své armády, ale jsou posíleny „speciálními“ – elitními jednotkami, které fungují jako dílčí kousky pro hráče. Je tu teleportující vrah, který může s čepelemi připnout nepřátele na podlahu; odstřelovač, který přichází zabalit stejnou sadu jako vdov; a těžký útočný voják, který ovládá dva kolosální miniguny a může nabití, reinhardt styl, do hráčů.
Kaplan je fanouškem vraha. „Pokud jste opravdu talentovaný střelec a máte schopnost ji střílet dostatečně rychle, můžete ji zabít, než bude skupina pod jakoukoli hrozbou,“ říká. „Pokud ne, jde do tohoto režimu, kde opravdu pronásleduje jedinou osobu na vašem týmu a pins je dolů.“. Než vstane, musíte jí způsobit dost poškození.“
Pokud to zní jako lovec zleva 4 mrtvý, pak to není náhoda. „Left 4 Dead, samozřejmě, je obrovská inspirace,“ říká Finol. „Je to hra PVE se čtyřmi hráči a my jsme se z této hry naučili tunu.“.“
„Přemýšlejte o [speciálech], jako jsou kousky puzzle,“ pokračuje. „Když se Assassin vynoří, musíte zjistit, jak to vyřešit.“. Podobné s těžkým: Když se těžký útok vynoří jako „oh, chlapče, mysleli jsme si, že jsme v bezpečí a teď se musíme vypořádat s touto masivní zeď“. Všichni tedy slouží účelu kousků puzzle v tomto masivním setkání.“
„Také to také pomáhá našim designérům s vytvářením setkání,“ dodává Keller. „Čím více speciality máme, tím více kusů musíme hrát a čím více kombinací věcí můžeme udělat.“.“
To je zobrazeno nejlépe ve vyšších úrovních obtížnosti v režimu All-Heroes. Zatímco režim příběhu má nastavenou pořadí-například se s odstřelovačem vždy setkáte s odstřelovačem. Různé kombinace speciálních jednotek vás udrží na nohou mnohem více než rigidně skriptované omnické vlny. „Je to opravdu skvělé, protože hráči se vždy snaží přijít na to, jak se vypořádat s jedním ze speciálů,“ říká Keller. „Ale když se setkáte s dvěma z nich současně, vyprší jiný druh bláznivé dynamiky.“.“
Talon také postavil mnohem více boje než null-sec roboti. „Assassin způsobuje, že se cítíte, jako byste byli loveni, a odstřelovač dělí prostor na dva a nutí vás přemýšlet o tom, jak vidět skrz tento prostor,“ říká Finol. „Dokonce jsme přidali věci do našeho vojáka a donucovacích jednotek, aby věděli, že zůstanou blízko sebe.“. Vytvářejí malé balíčky s vůdcem a zemřou a vynoří se z cesty.“
Okolenější AI vyžaduje silnější strategie. Kaplan poznamenává, že tým Overwatch Development má taktiku, aby odrazil Assassina: „Budeme hrát Torbjorn a Symmetru a postavíme hnízdo v díře kolem týmu a pak řekni všem, aby stáli poblíž věže,“ prozradil. „Tímto způsobem, když nás přijde atentci, věda nás opravdu zachrání.“.“
Mise se koná na nové mapě Rialto: série vinutí ulic, které hadí přes italské město Benátky. Debutování jako mapa PVE pro odplatu bude brzy k dispozici jako mapa užitečného zatížení PVP v základní hře. Vytvoření mapy, která by fungovala napříč obou režimůmi, nebylo pro tým snadným úkolem.
„Měli jsme spoustu nápadů o tom, jak těžké by to bylo předem,“ říká Keller. „Mysleli jsme si, že zážitek PVE nebude v našich mapách PVP nikdy fungovat, ale verze mapy PVP ve skutečnosti pro misi skončí opravdu dobře.“. Myslím, že součástí byl jen inteligentní design jednotky a inteligentní AI.“
„Dalším důvodem je, že máme konkrétní vizi toho, co je Overwatch PVE Combat,“ pokračuje. „Je to podobné našemu boji PVP: velmi rychlé tempo, vyžaduje celý tým, aby byl strategickým způsobem, aby byl úspěšný, a vždy potřebuje rychlé čtení prostoru, ve kterém jste, aby se nepřítele účinně zapojil. To je jeden z hlavních důvodů, proč naše mapa PVP ve skutečnosti funguje opravdu dobře pro náš boj PVE.“
Je snadné ocenit vzhled a pocit Rialto v odplatě, ale není tu málo naznačovat, jaká překvapení pro PvP nabízí. Podle Kellera jsou hlavní body v Chokepoints: „Na této mapě jsou dva sekvenční rohy – je to velké U, které musíte cestovat, než dorazíte k tomuto opravdu skvělému pohledu na jeden z kanálů v Benátkách,“ odhalí. „Říkáme tomu ďábelský roh, protože je tak těžké tlačit užitečné zatížení kolem této sekce.“. Tam jsou všechny tyto lemovací trasy skrz budovy, aby bylo možné přestupek a obranu obklíčit a získat výhodu.“
Mapa je také domovem druhu environmentálních rizik, která byste očekávali od map kontrolních bodů, spíše než užitečné zatížení. „Obvykle to neděláme, ale tohle je Benátky, musíte mít nějakou vodu a musíte mít kanály, abyste splnili fantazii,“ říká Keller. „Přímo uprostřed mapy je tento velký kanál, který prochází prostorem, a užitečné zatížení musí cestovat přes most. Je to skvělá příležitost pro postavy, jako jsou Lucio a Pharah.“
„Jednou z opravdu skvělých věcí je, že po kanálu cestují gondoly, takže pokud vás srazí, budete mít šanci přistát na jedné z nich a mít štěstí,“ dodává. „Pak jsi schopen vylézt a tlačit dál.“.“
Overwatch nemusí být postaven jako hra PV. Stále se učí, ale – jak se dokazuje skok v kvalitě od povstání po odplatu – událost Archives slibuje, že bude skutečným vrcholem kalendáře události Overwatch, rok v roce, rok.