Rok 2015 bude posledním rokem konkurence nejvyšší úrovně pro Street Fighter IV, předního elektronického sportu Capcom po většinu poslední desetiletí. Ve čtyřech hlavních verzích, sedmi letech, miliony dolarů na výherní peníze a s hmotností celého žánru na zádech, vydrželo vzestupem MOBA, pokračováním Starcraft a oživením Counter-Strike, aby zůstala moje oblíbená hra na hodinky. Tady je důvod.
Street Fighter V přichází. Zde je úplný seznam znaků.
Možná největší vlastnosti SF4 pocházejí z jeho žánru – je to jeden versus jeden a okamžitě pochopitelný. Neexistují žádné různé části mapy, které by bylo možné pozorovat, ani akce, kterou lze vynechat, nebo nesourodé kusy týmů, které by měly sledovat. Muž, žena nebo zvíře stojí na jedné straně obrazovky, směřující proti muži, ženě nebo skateboardu na druhé straně. Udeří a kopují na sebe, dokud není jeden mrtvý. Konec.
Zatímco složitosti nad tím (a na vině spoluhráči) se pro hraní jako celku jasně ukázaly jako populárnější, tato bezprostřednost je skvělá pro sledování. Nepotřebujete žádné předchozí pochopení videoher nebo jiné kultury, abyste věděli, jak boj, pouliční boj, o nic méně, funguje. To, co vidíte před sebou, je každá jednotlivá informace, která je k dispozici všem ve hře: pár zdravotních barů, dva měřiče výkonu a to, co každá postava dělá na obrazovce.
Zdánlivě neexistují žádná tajemství, přesně to, co každý hráč ví o schopnostech své postavy. Naladění do Street Fighter poprvé nebo po dlouhé době je lepší než jakýkoli přívěs. V každém okamžiku uvidíte něco nového – kombo, prodloužení, konkrétní načasování, pult nebo trest za tento zápas, který jej otočí na hlavu. A všichni budou vypadat ohromeně, budou krásně protékat a nikdy se zdá, že se nezdá být na místě.
Konkrétně je jedním ze specifických triumfů SF4. Navzdory prvnímu přistání na arkádových skříních v roce 2008 to dnes vypadá nádherně. Součástí toho je, že má na obrazovce mnohem menší počet věcí najednou než mnoho her, ale také to nikdy nemůže trpět jediným snímkem. Načasování v bojové hře musí být tak dokonalé, že pouze jeden na místě koktání je nepřijatelný.
Je to také umělecký styl. Používá jasné barvy a karikaturu, aby udržely své postavy rozpoznatelné a učinily i jejich nejrychlejší pohyby okamžitě. Znamená to, že i tolik času později může SF4 stále viset se svými vrstevníky, a to je předtím, než byla přenesena do nejnovější generace konzolí.
Samozřejmě to není všechno „to, co vidíte, je to, co dostanete“. Za hrou je mistrovská sada systémů, díky nimž je složitý. Nelze zdokonalit a učit se všechny specifické interakce o výkupku a výběru možností a tisíc dalších slov znějících slov by trvalo věčně, ale je jasné, když se dostanou do hry. Okamžitě víte, když byl hit proti, protože jedinečná animace ukazuje, že útok odkloní. Plně nabité útoky zaostření přicházejí s původním inkoustovým motivem hry a na obrazovce ponechávají černou značku, zatímco speciální pohyby a zrušení způsobují, že postava způsobuje, že postava bliká zlato nebo červená v závislosti na jejich síle. Kdykoli se děje něco vzrušujícího, hra zajistí.
To se rozšiřuje hlouběji než speciální pohyby a specifické honosné momenty. Každý zásah v Street Fighter IV způsobuje velmi mírnou pauzu na dopad. Je téměř nepostřehnutelné začít, ale sledujte dost a uvědomíte si, že hra vám dává čas na to, abyste ocenili solidní zásah. Slouží účelu hry, aby hráčům také nechali reagovat trochu snadněji, ale pro davy je to dokonalost. Tyto individuální malé hity se tak často mění v masivní poškození kombinovaným a propojeným systémem SF4, že jsou životně důležité, a pauza dává pozorovatelům dostatek času, aby rozpoznali, co se stane, aby se stal.
Konečným příkladem je v ultra komba a v menší míře jejich super bretheren. Zastaví se čas na tyto obří, honosné a filmové větry. Jedním z nich vychází z ničeho je konečný v davových potěšení. Vzájemně je tu vždy ten ostrý příjem ‘bude to fungovat?’A extra humbuk, když ano. Jak hra stárne, počet scénářů, ve kterých byla kombo narušená, se zvýšila zaručená poškození, ale zůstala to vzrušující – zabilo by to? Pokud tomu tak není, co se děje dál? Navíc, každý tak často, stále dostáváme překvapivý zuřící démon, Akuma a Evil Ryuův podpis, odblokovatelný, ale nekombo-schopný útok, který musí být překvapením, aby byl efektivní, a proto je vždy zvláštní okamžik.
Nic z toho by však nebylo možné, bez vzrušujících hráčů a povaha pouličního stíhacího prostředku znamená, že příběhy jsou postaveny efektivněji než kterákoli jiná hra. Čepice dovedností nejen v znalostech, ale provádění je tak vysoká, že stejná jména budou zamčena v horní části většiny žebříčku turnaje. To platí ve všech bojových hrách, ale SF4 byl obzvláště dobře vyvážený mezi kapacitou, aby překvapivé hráči vytvořili rozstřik a dobrou škálu pro-úrovně talentů, které by se otáčely dovnitř a ven z osmi nejlepších míst na turnajích. To znamená, že mít skupinu oblíbených hráčů bude vždy udržovat turnaj zajímavý, aby se mohl dívat, soupeření se přirozeně rozvíjí a rozrušení opravdu znamenají něco.
Vezměte si nedávný CAPCOM CUP. Daigo Umehara – pravděpodobně největší pouliční stíhací hráč všech dob – se podařilo stát se hrdinou smolařů ve velkém finále, protože jeho soupeř, Kazunoko, ho porazil v 10 přímých hrách na několika turnajích před tímto. Ne dva zápasy předem, Daigo byl darebák drtící duchy rodného města tím, že nás vytáhl hrdinu a jejich nejlepšího hráče Snakeeyez. A to není jedinečná situace, přičemž každý hlavní turnaj má posun vzoru lásky diváka, vše poháněno jedinou profesionální scénou v elektronických sportech, aby neustále získala mikrofony davu správně.
SF4 je také skvěle navržená hra sama o sobě a ta, která přibila e-sportovní „vzorec“ dlouho před jeho vrstevníky. Když DOTA měla stále „All-Stars“ a Counter-Strike byla otázkou 1.6 nebo zdroj, Street Fighter prováděl pravidelné vydání po desetiletí. Jak se neúnavně zesměšňovaly jako ty dlouhé řetězce předpon a přípon, Capcom et al zasáhl nejlepší způsob, jak zajistit konkurenční hru, zůstat relevantní s neustálým vývojem. SF4 získal tolik z toho jako některá z jejich her, od bezplatné a životně důležité aktualizace AE2012, která poskytla určitý tolik potřebný rovnováha, až po ultra verzi hry, kterou máme dnes s 44 znaky, novou mechanikou a výjimečnou rozmanitostí v PlayStyles na nejvyšší úroveň.
Z hlediska vývoje je skutečně působivé, že je odrůda znaků SF4, přestože nemá samo-právnický mechanismus ve formě tipů a zákazů nebo map. Zatímco League of Legends dokáže zvládnout některé závažné obavy z rovnováhy prostřednictvím těch postav, které týmy zakazují na základě zápasu, a profesionální Starcraft je postaven na mapách s chokepoints, které zastavují spěchové strategie, které jsou všestranné, SF4 nemá takové bezpečnostní sítě. I když to znamená, že existuje menší rozmanitost – rozdíly v žánru bez ohledu na to, Capcom Cup nechal vybrat 24 jedinečných postav, zatímco něco jako The International bude mít více než 80 let – je to důkaz, že Capcomova dobrá práce, že jejich rovnovážný tým udržoval hru svěží a zvýšil životaschopný fond a zvýšil životaschopný fond tak významně.
Mimo samotnou společnost, figurky komunity kolem hry z něj dělají také příjemnější hodinky. To jde nad rámec osobností hráče, které jsou mnohem jasnější a přední, když mají individuální charakter, který je reprezentuje, s kým mohou být nejlepší na světě, a do komentátorů. Street Fighter 4 má dnes nejlepší týmy komentářů v elektronických sportech. Jsou informováni do extrému, vše vychováno z věku před tím, než byla osobnost vše, co jste potřebovali, abyste mohli jezdit na popularitě na internetu, kolečky hry-by-play a analytici, kteří jsou schopni poskytnout hloubkové názory a informace o rozhodnutí hráče. Nebojí se kritizovat, vědět, kdy chválit a řídit rovnováhu mezi nimi, navzdory těm, které komentují, aby byli daleko nad svou vlastní úrovní dovedností. Pro muže jsou také mnohem více schopni vyrobit poslouchatelné a vzrušující obsazení a spíše zlepšují momenty humbuk, než je snižovat. Alespoň většinu času.
Velkou otázkou je, že Street Fighter V – nebo jakákoli bojová hra – bude schopen znovu vytvořit a zlepšovat tyto faktory? No, nejlepší ze všeho, na tom sotva záleží. Komunita bojových her se znovu a znovu prokázala, že udržuje staré hry naživu bez ohledu na kvalitu jejich novější iterace. Street Fighter x Tekken nebyl dobrou hrou na vydání, a tak nepřevzal od SF4. Super Smash Bros. Melee právě měla svůj největší rok, přestože čtvrtá iterace série byla konkurenčně životaschopná. Zatímco peníze a tlak Capcom jsou za SF5, komunita ještě nedovolí svému dítěti zemřít po dlouhou dobu.
Více než kdokoli jiný, jsou to životnost, která provedla různé turnaje moje roční vrcholy za posledních pět let. Nechápejte mě špatně, jsou stejně naplněni hroznými lidmi jako jakákoli převážně komunita založená na internetu, ale atmosféra, která je přivedena k událostem, kultura praskání, získání humbuku, je důvod, proč je Street Fighter IV Nejlepší hra, kterou můžete sledovat na světě.
Obrázky z různých CAPCOM CUP a Vývoj Zdroje.