Taylor Swift kdysi hrozila, že bude žalovat Microsoft kvůli rasistu, který se stal chatbotem, Tay
Taylor Swift kdysi hrozila, že bude žalovat Microsoft kvůli rasistu, který se stal chatbotem, Tay. Nebylo to dlouho předtím, než se AI zapojila do Twitteru, když byla spuštěna v roce 2016, která byla spuštěna v roce 2016. Ve skutečnosti to však bylo použití názvu „Tay“, často spojeného s Taylorem Swiftem, které nechalo právní tým hvězdy zaklepat na dveře prezidenta Microsoft Brad Smith (nebo e -mailová doručená pošta).
Tay Chatbot byl importovanou verzí podobného AI Bot, Xiaoice, v Číně. Tento bot byl údajně poměrně dobře přijat a pro své online publikum se vyvinul v přátelskou tvář. Tay se naproti tomu proměnila v rasistickou, politicky nabitý zuřivý AI, a to ani její matka nemohla milovat do 18 hodin po jeho propuštění USA, a tak Mama Microsoft skončil krátce nato.
Microsoft President, Brad Smith, ve své nadcházející knize Nástroje a zbraně (přes Opatrovník), Potvrzuje, že po spuštění programu nebylo dlouho, že obdržel e -mail od právníků společnosti Swift ohledně názvu Doomed Chatbot.
„Byl jsem na dovolené, když jsem udělal chybu, když jsem se během večeře podíval na svůj telefon,“ píše Smith. „E -mail právě dorazil od právníka Beverly Hills, který se představil tím, že mi řekl:“ Zastupujeme Taylor Swift, na jehož jménem je to nasměrováno. „.“
„Pokračoval v uvedení, že“ jméno Tay, jak jsem si jistý, že musíte vědět, je úzce spojeno s naším klientem. „.“Ne, vlastně jsem to nevěděl, ale e -mail mě přesto chytil. Právník dále tvrdil, že použití jména Tay vytvořilo falešnou a zavádějící spojení mezi populárním zpěvákem a naším chatbotem a že porušila federální a státní zákony.“
Současný prezident společnosti Microsoft Smith je také hlavním právním ředitelem a plodným právníkem v USA.
Agresivní postoj Swift na ochranu její značky je dobře známý a dobře zdokumentován na různých stránkách celebrit a hvězda je často vybrána pro její úsilí tak učinit. Swift podal v USA mnoho registrací ochranných známek, aby chránil fráze a názvy písní/alb před neoprávněným použitím napříč oblečením, službami a dalším zbožím. Některé z nich byly přijaty a některé z nich nebyly.
Merchandising a ochrana podobně se stává prvořadým příjmům mnoha celebrit, takže několik z nich se rychle dostane do úřadu pro patenty a ochranné známky v USA.
Ale pro většinu z vás by to nemělo být moc starosti – pokud neplánujete použít podobnost hvězdy prodat produkt, který s nimi není spojen. Zatímco debata probíhá ohledně frází a podmínek za ochranné známky, zákon je dostatečně robustní, aby si udržel běžná slova a fráze a anglický jazyk jako celek, bezpečný pro spotřebu každého. Shakespeare by byl posmrtně udělen nepřekonatelným licenčním poplatkům, pokud by tomu tak bylo.
Většinu času jsou tyto registrace ochranné známky velmi specifické případy použití, často, když se značka nebo zboží může zaměnit za umělcovy vlastní umělce. Takže se nemusíte starat o soudní spory, pokud váš další kořenitý tweet dává hnusným a zlým lidem světa peklo. Jdi se dostat, šampion.
Obrázek záhlaví se svolením Eva Rinaldi, Flickr, CC BY-SA 2.0 / oříznuté