„Nechci to přetvořit,“ varuje mrtvý Josh Sawyer, když představuje první záběry v oblasti prostředí pro věčnosti projektu v reálném čase. „Ale možná budete chtít tlačit místnost, ve které jste, protože vaše hlava by mohla explodovat z toho, co se chystáte vidět.“.“
O tom nic nevím. Ale oni správně to přibil.
Existují tři důvody, proč Sawyer vypadá tak samolibý ve výše uvedené aktualizaci videa. Prvním z nich je, že obsidian se podařilo zachytit velmi specifickou, malířskou estetiku her Infinity Engine – konkrétně křehké idyly Baldurovy brány a Icewind Dale. Druhým je, že prostředí věčnosti má posednutí novou chuť, která je zcela vlastní, kterou si budou pamatovat hráči – jak dokládá řídká les, pohmožděná zčernalým kamenem, kterou si pamatujete z obrazovky Kickstarter.
Zatřetí, Sawyer s potěšením odhaluje, že věčnost projektu bude těžit z něčeho, o čem věří, že postrádaly hry z 90. let – „dynamika“. V demu uvidíte pohyb v rámu – kymácející se stromy a trávu a blábolení dynamické vody, které lze díky jednotě zvýšit a snížit podle rozmaru vývojáře.
Ale to, co mi dává známé husí kůži, je dynamické osvětlení, které mění zemi padesát odstínů nepřátelské šedé. Najednou jsem zpátky do Baldurovy brány na vysokém plochu a Khalid splňuje mé žádosti o další zdravotní lektvary s platemealovaným pokrčením.
A vše ve 2D. Někdy nostalgie sklízí dividendy. Neřekl bys?