PS4 byla včera v noci odhalena společností Sony. Je to velký okamžik pro hráče všech pruhů: jako PC web mám pocit.
V kontextu se celý tah konference cítil jako masivní skládka vztahu společnosti Microsoft s vývojáři. První rána: Opakování mantry, kterou Sony poslouchala a poslouchala a poslouchala, co vývojová komunita chce a potřebuje: Méně strážce, více otevřených platforem. Méně zmatení s byrokracií, více pokračování s výrobou věcí. Druhá rána: Jonathan Blow – skvěle kritický vůči postoji společnosti Microsoft k Indii a Xbox Live Arcade. Znění jeho oznámení bylo velmi opatrné, že svědek, jemná pasletní hra na průzkum pastelu, by nejprve debutoval na konzole na PS4. Ne Microsoft. Ano, Sony. A pravděpodobně ano na PC. Třetí rána: Bungie valčící dovnitř, aby ukázala několik dalších pohledy na osud.
Destiny a oznámení Blizzard of Diablo 3 na PS4 jsou fascinující. Představoval bych si, že přivedení jakékoli hry Blizzard do konzoly se ptá vážných otázek o síťové infrastruktuře konzoly a kdo ovládá co.
Investice Blizzardu do bitvy.Síť znamená, že vlastní vše o informacích svých zákazníků; jejich data, jejich přátelé, jak se spojují, jak se nachází, jak hrají, a mikrotrankce a předplatné mezi nimi. Toto vlastnictví umožňuje předplatné hry, služby, jako je aukční dům Real Money, sociální síť napříč hrami v Realid a cokoli Blizzard může snít.
Tento druh interakce není na Xboxu povolen. Spolu s nabíjením za hraní multiplayerů Microsoft vždy fungoval jako bariéra. PlayStation byla historicky otevřenější: ačkoli síťová infrastruktura se cítila šambolická.
Proto je Blizzardovo schválení PS4 významné a fascinující. Existují opravdu vzrušující možnosti a výzvy.
Například verze PS3 a 4 udržují paritu funkcí s verzí PC a Mac? Budou opraveny a aktualizovány jako pravidelně? Budou hráči PS3 přítomni v bitvě.síť a schopné chatovat s přáteli, kteří hrají WOW nebo Starcraft? Hráči PS3 budou schopni hrát sis přáteli na PC nebo Mac? Hráči PC dostanou kopii PS3 nebo PS4 Diablo III zdarma, jako by získali bezplatnou kopii Mac? Myslím, že by vlastně měli. Určitě je to skvělý králík, který se vytáhne z kolektivního elektrického klobouku Blizzard a Sony.
Konečně; Znamená to, že Blizzardovo schválení PS3 a PS4 můžeme očekávat konzolovou verzi Titanu, jejich MMO nové generace? Zatímco oznámení D3 se samo o sobě cítí významné, může to být součástí zkušenosti s testem a učením pro Blizzard a Sony, když přistane MMO příští generace.
Vypadat širší: mít konzolu s infrastrukturou pro samopublikování a otevřenějším vývojem-i.E. působí jako počítač, může být pro PC jen dobrá věc. Více příležitostí pro vývojáře znamená více her, na každé platformě ochotných a schopných je vzít. V prezentaci PS4 však došlo k zvláštnímu opomenutí: Absolutně žádná zmínka o hrách zdarma. Kdybych teď dělal konzoli, předpokládal bych, že bezplatné hry by bylo jádrem systému-ale byl bych velmi nervózní inzerovat tuto skutečnost pro základní hráče.
–
Zdá se, že hráči PC se ušklíbli na hardwarových specifikacích PS4 a říkaných specifikací Xbox-a v surových koňských silách ano, počítače střední třídy mohou tyto konzole překonat. Nejsou však stavěny pro surové specifikace a grafický výstup, jsou stavěny pro účinnost, nízký moci výkonu, vždy v situacích.
To je vlastně dobrá zpráva pro hráče PC. Buldozerová jádra AMD (z nichž jaguar jádra PS4 jsou upgradovanou verzí) jsou relativně novou architekturou systému, která se snaží kombinovat CPU a GPU na jednom čipu. To je velmi napájecí způsob vytvoření systému. Problém je v tom, že předchozí generace této technologie byly výrazně podceňovány a jako peklo.
Jedním z vedlejších účinků AMD pracujících na této architektuře pro konzole je umožnit jim postupovat a zlepšovat se a snížit náklady na výrobu. To je vlastně skvělá zpráva pro hráče PC: Mohlo by to vidět rychlé zlepšení grafické síly mobilních procesorů a GPU: a s tím, notebooky a přenosné a vše mezi tím.
V krátkodobém horizontu by rána v konzolové síle měla mít za následek (děkuji bohu) hezčí hry na PC. Tato generace proběhla příliš dlouho: jde o zvýšení časových standardů.
V polovině období si myslím, že existuje obecný strach, že konzoly se dostanou velmi rychle; ponechání zvýšené koňské síly PC v roce 2015 bez všeho, co skutečně dělá.
Myslím, že je to špatně umístěno. Mooreův zákon bude pokračovat a vždy budou existovat aplikace a hry, jejichž cílem je využít výhody krvácení.
Zajímalo by mě, jestli by se hardwarové specifikace PS4 měly po dobu životnosti změnit. Nikdy to neoznámí to při zahájení první iterace konzoly, ale nevidím žádný důvod, aby Sony (a Microsoft) narazila na specifikace konzolí každý druhý rok nebo více. Apple to dělá přesně to pro iPad i iPhone, a to neporušilo chuť k jídlu ani pro zařízení, ani software, který na nich běží.
Dokud vývojáři produkují hry pro nejnižší specifikaci, nezlomí to kompatibilitu. I kdyby tomu tak bylo, pokud byly hry pro krabice vyššího konce digitálně k dispozici a spotřebitelům bylo zabráněno v koupi hry, která by na jejich konzoli nepracovala, nikdo neztrácí. Existují výhody, které by mohly být prodány hráčům: rychlejší doba načítání, vyšší rozlišení, vyšší frekvence snímků, možná i schopnost napájení dvou nebo tří displejů nebo bezdrátového obsahu paprsku na jiný displej.
–
Pokud jde o hry, které skutečně budeme hrát: myslel jsem si, že sledovací psi vypadají opravdu zábavně – hlavně proto, že neustálé palby informací o lidech ve městě způsobily, že se cítil tak extrémně živý. Destiny’s Slow Motion odhalení se cítí stále dráždivější-i když budu hrát téměř jakýkoli post apokalyptický kooperační sci-fi FPS. Svědek vypadá krásně – a líbí se mi, že Sony jsou natolik sebevědomá, že umístí něco tak nízkého a tichého, jako je to vedle zabití Killzone a Infamous.
–
Dohoda společnosti Sony o koupi hry na hraní her Gaikai je posledním kouskem hádanky. Používají Gaikai, aby vám umožnili zkušební hry v obchodě PlayStation, než odložíte hotovost. Je to skvělý koncept. Existuje však také závazek učinit společnost Sony’s PS3 knihovna hratelná přes Gaikai prostřednictvím PS4 – bez placení za zpětnou kompatibilitu.
OnLive nefungoval – jak jako firma, tak jako produkt: bylo to prostě příliš laggy, příliš drahé a příliš šílené a nikdy byste nebyli schopni předvídat, jaké hry jsou na tom. Gaikai je lépe umístěn: je zabudován do PS4 jako diferenciator, spíše než klíčový produkt.
Včas, který staví Sony do zajímavé pozice. Pokud mohou hostit každou dostupnou hru PS3, přes Gaikai a nechat technologii fungovat, takže není jen málo nebo žádné vstupní zpoždění, pravděpodobně ji mohou začít prodávat jako větší výhodu. Přidejte do toho knihovnu PS2 a PSONE … a najednou máte mimořádně přesvědčivou službu: něco, co by mohlo fungovat trochu jako Netflix, ale pro hry. Kdyby to fungovalo, za to bych zaplatil předplatné.
Ale zaplatil bych pouze tehdy, pokud byly hry k dispozici na stejné škále zařízení, jako je Netflix. Miluji Netflix nejen pro jeho obsah, ale proto, že to funguje všude: na Xbox, PS3, iPad, iPhone, Android, a co je nejdůležitější, web. Nebo jinými slovy: PC.
–
Pokračující vtip na Twitteru je, že PS4 je PC – ve svém hardwaru a ve svém otevřeném přístupu. Myslím, že je to skvělá zpráva. PC jsou dobré.