Mluvili jsme s Rami Ismail o tom, proč je konkurence mezi Valve a Epic pro toto odvětví zdravá
Obchod s epickými hrami výrazně otřásl průmyslem. Po svém vynikajícím úspěchu s Fortnite se Epic rozhodl otevřít vlastní PC Game Storefront, který je vážně náročný Steam.
Epic vyhrál mnoho vývojářů her tím, že jim nabídl 88% podíl na výnosech – ve srovnání se 70% podílem společnosti Steam – zatímco zákazníci byli přitahováni tím, že mohli zdarma zabalit ikonické nezávislé hry, jako je Super Meat Boy a to, co zbývá z Edith Finch. Nejen to, obchod Epic Games přináší dlouho očekávanou cestu do PC a byl také jediným PC Storefront, na kterém byl Metro Exodus k dispozici při spuštění. Není to špatný záznam pro takovou mladou platformu.
Na Yorkshire Games Fest jsme se setkali s Vlambeerovým Rami Ismailem, abychom podrobně hovořili o vzestupu epického obchodu a co to znamená pro nezávislé vývojáře a průmysl jako celek. Ismail je polovina nezávislého studia za bombastickou rovinou arkádovou hrou Luftrausers a monstrózní akce Roguelike Nuclear Throne. Je také zodpovědný za projekt meditací pro spolupráci – sbírku minihrů, která vám dává přístup k jedné hře denně po dobu jednoho roku.
Vybrali jsme si jeho mozky ohledně zúčtování mezi Valve a Epic, jak nový konkurent ovlivní průmysl, co způsobuje, že epické přitažlivosti pro Indii a dopad dvou vysoce konkurenčních PC trhů v tomto odvětví.
PCGN: Jaké jsou vaše myšlenky na příchod epického obchodu a jak si myslíte, že to ovlivní průmysl?
Rami Ismail: Děkuji kurva. Ne vážně. Jedinou věcí, která bude vždy potlačit inovace, jsou monopoly. Přestože Steam byla relativně benevolentní o tom, jak se vypořádají s hrami a jak se vypořádat se svými týmy, není nikdy zdravé mít jen jednoho hráče. Přestože v průběhu let existuje mnoho konkurentů Steam, vždy je brzdila skutečnost, že Steam má efektivně nekonečné zdroje. Mají nekonečné peníze. S tím nemůžete konkurovat – pokud nejste Fortnite.
Nyní vidíme krvácení z páry a svým způsobem je to pro průmysl velmi dobrá věc. I když si přeji, aby Valve žádná škoda – je to krásná společnost s úžasnými lidmi – strukturálně bude pro nás jako průmysl lepší mít tuto konkurenci.
Neříkám, že epické hry dělají všechno správné, protože existují věci, které jsou naprosto sporné o tom, co dělají. Berou nižší vývojář, ale pak máte poplatky za přechod platformy pro některé země a ne pro jiné. Rovnováha jejich rozhodnutí vytváří zajímavé příležitosti pro některé vývojáře a uzavírá příležitosti pro jiné.
Jedním z největších problémů s Valve je to, že se vždy snažili vyrovnat všechny. Což, pokud jste jediný hráč, který je správný. Ale také to znamená, že nejsou dobré pro všechny. Byli přijatelní pro všechny s jejich 30% řezem a funkcemi nucené komunity. Jako nezávislý vývojář hry, který platí 30%, pak musí spravovat fórum, není nejlepší řešení. Chci jen, aby si lidé koupili svou hru a obchod Epic Games to dělá.
Je tu taková zajímavá věc, kde mi mnoho lidí říká: „Ach, takže jsi anti-ventil“ a nejsem. Opravdu chci, aby Valve pokračoval v existujícím, protože pokud zmizí, je to jen epické a nesouhlasím s jejich rozhodnutími také. To je kletba provozu hlavních platforem – vždy budete lidi srážet a musíte s tím být spokojeni.
Valve se otevřel o změnách, které provedly podíl na příjmech s hrami, které zasáhly určité prahy úspěchu. Vypadalo to, že toto rozhodnutí odhalilo primární obavy Valve o pokusu o další Fortnite na Stea.
Což to nebude. Bylo to podivně naivní a velmi škodlivý PR pohyb pro ventil. Okamžitě znepříjemni každý vývojář na světě, který nezasáhne tato čísla. Myslím, že by to tým epických her miloval. Upřímně nevím, jestli posunuli své oznámení vpřed, protože kdybych byl epický, absolutně bych byl jako: „Páni, myslím, že se Valve zastřelil do nohy. Pojďme nyní oznámit ‚.
Upřímná pravda je, že 30% [podíl na výnosech] nikdy nebylo rozumné. 30% na konzolách je těžké přijmout, ale alespoň je tu QA, hardware, dostat konzolu do domů lidí.
To nedává smysl, nikdy to nedávalo smysl a Valve si to jasně uvědomí, ale také nechtěli jen snížit své příjmy o 10%. Epic to prostě šel a myslím, že je to velmi dobrý krok v oboru. Myslím, že čím více vývojářů vidí své vlastní příjmy, tím zajímavější budou hry, které dělají.
Pokud upustíte řez pro hru indie o 20%, pak ano, budeme podstoupit více rizik. Neexistuje nezávislá, která bude mít jako:. Budeme jen dělat hry; Je to jediná věc, kterou děláme, utrácíme peníze za vydělávání více věcí. Takže dávám vývojářům více peněz, jsem za to všechno.
Je zřejmé, že to musí zůstat udržitelné, protože nechci, aby Valve pracoval se ztrátou. Nechci, aby Epic fungoval na ztrátě. Nechci svědit.IO, kteří již dělají 0%, pokud se rozhodnete, pracovat se ztrátou. Chci, aby to byl zdravý ekosystém, ale také si myslím, že by to mělo být co nejvíce ekosystému. Možná existuje rovnováha mezi tím, kde je Epic a kde je Valve, kde každý spotřebitel na světě nemusí platit poplatky za platformu a každý vývojář na světě získá co nejvíce procent.
Když bylo oznámeno, že Metro Exodus se stane exkluzivním obchodem Epic, Valve zanechal zprávu na stránce Steam a řekl, že se cítilo „nespravedlivé pro zákazníky Steam.“Jaký je váš pohled na to.“?
Jediná věc, kterou budu argumentovat ve prospěch Valve, je to, že to byla hra, která byla pro předobjednávka, která byla vytažena, a myslím si, že být průhledný ohledně tohoto zasílání zpráv je důležité. Zašklebil jsem se na zprávu, protože to vypadá, že je to nespravedlivé. Ale Valve argumentoval cokoli nespravedlivého, s pozicí, ve které se nacházejí, právě dostali business. Je mi líto, je to na to, že jsem.
Existuje celá generace vývojářů nezávislých her, kteří se vymazali kvůli algoritmické změně v algoritmech doporučení Valve a řekli: „No, to je přesně to, co data řekla“. No, tady je to, co data řekla, řekl, že Metro Exodus není ve páře, protože dohoda Epic jim byla lepší. Nazývat to nespravedlivé, ale volat vše, co dělají, jen data, nemohlo to být zábavnější prohlášení z této perspektivy.|
Myslím, že se Valve vyrovnává se skutečností, že nejsou jediní, budou mít nějaké chyby, ale ne vždy. Experimenty ventilu a já si o nich vážím, že jsou vždy ochotni vyzkoušet věci, kde se lidé cítí, „dobře, to vypadá jako špatný nápad“. Někdy fungují, někdy ne. Můžete říct, že jsou v srdci vývojáře hry. Jsou iterativní a to je někdy k lepšímu, někdy k horšímu, ale jsem rád, že jsou kolem. Doufám, že zůstanou kolem, protože vidět je iterují problémem: „Do prdele, máme nyní konkurenta“ – doufejme, že to bude veselé.
Zdá se, že někteří lidé bojují s myšlenkou, že Steam již není místem, kde se děje všechny jejich PC hry. Myslíte si, že tam jsou nějaké bolesti v průmyslu a komunitě?
Myslím, že se to děje. Vidíte, že se stávají dvě věci současně. První věc je, že je zjevně velmi ziskové provozovat trh, výhodnější než dělat hru. Každá společnost, která dělá hru, která zasáhne určitou kulturní mši, ji změní v odpalovač, protože proč sakra ne? Jsou to zdarma peníze.
Blizzard to udělal s bitvou.síť od začátku, nyní to Epic dělá, Bethesda to dělá, všichni to dělají a dává to hodně smysl. Upřímně, vidím mnoho lidí, kteří si stěžují na to, že nemají odpalovač to se znovu znovu rozpadne.
Valve se stal obchodem s jedním stolem tím, že v podstatě nabídl každému vývojáři zdarma klíče pro své hry. Pokud jste prodali na svém webu, můžete nabídnout bezplatné parní klíče, pokud je prodává v Humble Bundle, získáte bezplatný parní klíč, prodali jste jej na svědění.io získáte zdarma parní klíč. Začali to trochu zamykat, protože mnoho lidí tento systém zneužívá. To znamená, že všichni měli všechny své hry na páře, protože jste dostali volné parní klíče.
Ale Steam nebyl jen herní obchod. Byla to také vaše police, kde jsou všichni vaši přátelé, kde si udržujete své úspěchy, a všechny tyto věci jsou strategie zachování. Jsou jako free-to-play business 101. Jak udržujete lidi vracet se? No, dáte jim něco, co si cení, že se nikde jinde nedostanou, dáváte jim přístup ke svým přátelům a sociálním kruhům, které nikde jinde nemají, a ujistíte se, že občas je tu něco, co je nutí je Chcete -li aplikaci spustit, jako prodej páry. Je to v podstatě bezplatný design hry. To je to, co ve Valve dělá a jsou velmi dobrý v něčem.
Nyní vidíte argument, že Discord předstihl sociální funkce ve Valve. Uvidíte, pravděpodobně podobně jako na mobilní trh dříve, nějaký zastřešující systém úspěchu, který bude ve hře fungovat spíše s herním účtem než ve vaší platformě obchodu. Protože Bethesda zjevně bude interně spojit své úspěchy.
Zprávy: Epic zveřejnil plán s plánovanými funkcemi pro budoucnost
Uplay to již dělá s Ubisoft Games, kde máte své interní úspěchy zde. To bude to, jak se věci dostanou, protože chcete být schopni soutěžit se svými přáteli na Steam z Epic Launcher. Chcete být schopni konkurovat svým přátelům na Xboxu, kteří nyní přinášejí Xbox Live, aby přepnul. Vidíte, že jsou tyto věci odděleny od platformy a proměňují se v nový ráj.
Nyní jste méně segregováni tím, jakou platformu používáte a více o tom, jakou hru hrajete, a myslím si, že je to zdravé. Budou tam nějaké bolesti a přizpůsobení; Lidé z toho budou trochu naštvaní. Upřímně řečeno, nebudu překvapen, pokud uvidíte nějaký druh jako Dovozce úspěchu, kde se vaše úspěchy z epického obchodu mohou jen načíst do páry. Úspěchy ze společnosti mohou být pouze naloženy do EPIC, pokud Epic dosáhne úspěchů. Uvidíte to, což je skvělé – pojďme.
Hádáme, že to je na straně vývojáře, od ochoty přijmout věci, jako je křížová hra a souhra mezi platformami.
Chtěli jsme to udělat po celá desetiletí od časných dnů Nintendo – tato konverzace není nová. Kdykoli jste udělali hru, která byla na dvou platformách, přáli jste si, aby lidé mohli hrát společně. Odvětví bylo vždy segregováno obchody, takže možná je čas, abychom to přestali dělat – místo toho, abychom segregovali v obchodě, segregovali jsme podle her.
Máte -li úspěch ve hře Bethesda, pak to všechny vaše hry Bethesda uznávají, oceňujte to, ctí to. Viděli jsme to ve hrách jako Mass Effect, co ta síla může dělat. Vaše hra uložení hromadného efektu do dalšího. To bude na základě vydavatele a myslím si, že je to vlastně v pořádku. Vytváří novou otázku, co se stane s archivací, když vydavatel odejde z podnikání nebo se prodává. To jsou dvě samostatné otázky, na které budeme muset odpovědět.
Přečtěte si více: Podívejte se na náš seznam nejlepších parních her
Ale myslím, že vzestup nesouhlasu ukazuje, že lidé jsou připraveni k decentralizaci. Vidím lidi, že si stěžují, že „mám příliš mnoho odpalovacích zařízení na ploše“. Viděli jste Quake 2? Quake 2 měl na ploše šest různých ikon, jako je multiplayer, smrt, cokoli. To není nové, je to v pořádku.
Spoluautor Jeremy Peel a Rachel Watts