Miasma Chronicles, nová taktická hra RPG od tvůrců mutantního roku Zero, mísí inspirace od XCOM a dokonce i Hitman pro nový pohled na žánr.
Nadcházející taktická hra RPG Miasma Chronicles má mnoho působivých vlivů. Temná, bezútěšná estetika se cítí velmi XCOM. Boj založený na tahu je jako klasická finální fantazie. Vytvořeno Bearded Ladies, z roku 2018 RPG Mutant Year Zero, je tu dokonce mírný náznak Hitmana, mnoho vývojářů, kteří dříve pracovali na sérii Stealth IO. Ale když získáme potvrzení data vydání Chronicles Miasma, existuje zajímavý mechanik, skrytý v nejnovějších dámských vousatých, který to může odlišit od davu RPG a Deckbuilding.
Pokud nejste obeznámeni s Miasma Chronicles, nastavení je takto. Ve futuristickém dystopickém Spojených státech se lidstvo podařilo vyřešit všechny své ekologické a environmentální problémy. Společnosti, které stavěly technologii, aby udržovala planeta čistá, nyní vše ovládá – najednou se objeví nová hrozba ve formě titulárního miasmatu, volně definované síly přírody, která hledá rozzlobenou odplatu proti lidskosti.
Duchovní nástupce klasických RPG PS1, jako jsou Xenogears, Miasma Chronicles, mísí strategické herní mechaniky a tažné taktické nasazení, aby vytvořily jakýsi surrealistický, Steampunk XCOM. Před zapojením umístíte svůj tým v reálném čase, hledáte zvýšené oblasti a slušné krytí. Odtud se bitvy vyhrávají skrze chytré kombinace schopností, dovedností a vlastností vaší strany. Ale je tu zvrat.
V Bearded Ladies Studio Head Mark Parker (na obrázku dole, naopak marketingový manažer Niklas Odén), vysvětluje, jak je Miasma Chronicles výhradně vyladěna na podporu experimentu, žije na konferenci Developer Developer v San Franciscu v San Franciscu.
„Jednou ze změn, které jsme provedli, je strom dovedností, který můžete kdykoli vrátit,“ vysvětluje Parker. „Takže můžete utratit body a získat věci, ale řekněte později ve hře, že se setkáte s novým typem nepřátel, který by vyhovoval jinému stylu hry, nejste zaseknutí se špatnými kartami, které jste si vybrali dříve.
„Mluvili jsme o tom, že máme starého chlapa, nebo nějaké osoby, která by mohla ve hře odstranit vaše peníze, a pak jsme si mysleli.“ Proč chceme hráče potrestat, pokud chtějí experimentovat. „? Chceme, aby dělali zábavné věci!“
Schopnost respektovat kdykoli dává hráčům Miasma Chronicles místnost pro improvizaci a prozkoumání dalších postav, kdykoli se jim líbí. Obvykle v RPG se musíte rozhodnout pro stavbu sestavení docela brzy a všechno zavázat k této jedinečné roli – pokud chcete ustoupit a vyzkoušet něco jiného, znamená to spustit svou postavu od nuly. Vrácení celé své sestavení a použití všeho, co jste dosud utratili, abyste okamžitě vytvořili něco nového, je docela sladký nápad.
Combat in Miasma Chronicles zahrnuje také některá stealth mechanis.
„Samozřejmě máme trochu nepatrné DNA,“ vysvětluje Parker. „Nemáte zabití nehod a podobné věci, ale v tom smyslu je trochu utajení, že máme předměty, které můžete rozptýlit nepřátele, stejně jako věci jako rádia – pokud je zapnují, nepřátelé půjdou a prozkoumávají vyšetřování.“
Spuštění 23. května můžete na seznamu přání Chronicles Parní Nyní. Mezitím si možná budete chtít prohlédnout některé z dalších nejlepších 4x her, pokud jste velký XCOM a strategii, nebo možná některé z nejlepších karetních her na PC.