Minulý týden se Valve konečně rozhodl dát kupujícím trochu více energie tím, že umožnil komukoli požadovat vrácení peněz do 14 dnů od nákupu, za předpokladu, že jste hráli ne více než dvě hodiny. I když je to bezpochyby skvělý krok pro kupující, někteří vývojáři již bojují s dopady takového systému.
Není třeba náhradu s naším průvodcem bezplatnými parními hrami.
Qwiboo je vývojářem za sebou Mimo gravitaci, Malá nezávislá hra na Steam. Hlavní příběh hry je kousnutí a může být dokončen asi za hodinu. Je to podle toho také cena, za 1 £.59. Ale protože byla zavedena politika vrácení peněz společnosti Steam, zdá se, že hráči využívají dvouhodinový limit pro hraní hry zdarma.
„Z 18 prodejů 13 vrácených za poslední 3 dny. To je 72% nákupů. Sazba náhrad dříve byla minimální, “řekl vývojář na Twitteru. https: // twitter.com/qwiboo
PuppyGames, vývojář Pomsta Titany, viděl masivní nárůst hráčů, kteří žádají o peníze zpět od doby, kdy se politika objevila. „Míra vrácení peněz 55% pouze na Rott. Versus 5 náhrad za 10 let přímý, “tweetl vývojář.
PuppyGames také tweetoval graf (který je vidět na obrázku záhlaví) ukazující prodej před a po zásadě vrácení a je to docela zatracený příběh.
Také přichází s podobným příběhem RPG Tycoon Vývojářka Skatanic Studios, běh sólo od Matta Gambell. „V celém celém květnu byl RPG Tycoon jednou vrácen.“. V těchto prvních 7 dnech června z 60 průměrných prodaných jednotek si více než 20 z nich požadovalo vrácení peněz, “řekl Gambell na Skatanický blog.
Gambell je pro politiku vrácení peněz, ale má problém s tím, že neexistují žádné informace o tom, proč si zákazník přeje vrácení peněz. „Jeden uživatel koupil hru 7krát a poté vrátil 5 z nich. (Koupili 6 kopií pro přátele, jen aby zjistili, že 5 z nich už mělo?),“ vysvětlil. „Mám tolik otázek … mohlo by to být, že měli technické problémy? Je to něco, co by mohlo být vyřešeno tím, že se mnou mluví? Ve skutečnosti si omylem koupili 7 kopií stejné hry, je to možné?“
Se situací, jako je to, se Gambell obává, že to bude tlačit Indii, kteří byli tradičně anti-DRM do pozice, kde se cítí, jako by DRM je jediný způsob, jak se chránit. „Teď chci do hry přidat DRM, abyste ji nemohli hrát, protože jste na to aktivně zrušili svá práva … ale to je proti všemu, v co věřím, a je naprosto nespravedlivé pro ty, kteří zaplatili za zaplacené.“ a zaplatil za to, aby byl DRM zdarma, “řekl.
Je to pozice Cliff Harris z Posotech Games se také obává.
Míra vrácení krvavé pekelné pekla se zvýšila z 0.09% až 17%. Methinks lidé berou piss. Tady přichází DRM znovu smutně ..
– Cliffski (@cliffski) 7. června 2015
Pokud se můžeme něco dohodnout, je to, že DRM je špatná věc a nikdo z nás to nechce.
I když není pochyb o tom, že zásada vrácení peněz je pro spotřebitele dobrá, myslíte si, že Valve musí znovu promyslet konec této politiky? Nebo by měla studia přijmout, že je to nejlepší řešení?
dík Destruktoidní.