Valve a Perfect World dávají Western Devs snadný způsob, jak spustit v největší herní oblasti na světě
Steam se oficiálně spustí v Číně. Tato jednoduchá věta se věnuje obrovskému potenciálu – čínští hráči, z nichž je jich mnoho, už nebudou muset získat přístup k neoficiální verzi výkladní skříně Valve, aby se dostali na některé z největších her na světě. Seznam profesionálů pro místní hráče je dlouhý: lepší lokalizace je požadavkem na platformu, bude existovat zlepšené možnosti podpory pro čínské hráče, kteří v současné době nemohou získat přístup k globálním parním fórům, a neustálé riziko čínských úřadů jednoduše blokuje veškerý přístup k Pára je kdykoli odstraněna.
To je však také velký problém pro vývojáře, zejména pro studia a vydavatele středních úrovních, kteří vyrábějí některé z nejpopulárnějších her na světě, ale nemají zdroje na oficiálně spuštění v zemi. Valve a Perfect World, obě společnosti pracující na Steam China, tento proces usnadňují a nákladově efektivnější než ostatní možnosti, které jsou v současné době k dispozici pro Devs na území. Zdá se, že všechny společnosti musí udělat, jakmile se zaregistrují na platformu, je vytvořit verzi své hry, která odpovídá čínským předpisům. Tento proces je řízen zpětnou vazbou z dokonalého světa a jakmile provedli jakékoli nezbytné změny, čínská společnost v podstatě provede zbytek.
Na akci v Šanghaji, kde byly odhaleny některé z první vlny her, které přicházejí na platformu. Mezi nimi však byla některá rozpoznatelná jména, jako je Euro Truck Simulator 2, Absolver a Two Point Hospital, spolu s vždy užitečnou aplikací pro tapety.
Určitě je to eklektický seznam západních her pro spuštění platformy. Valve a Perfect World jsou stále v procesu dokončení výběru – některé devs, se kterými mluvíme, se připojili k platformě pouze v posledních několika týdnech – ale všechny tyto tituly již mají v Číně významné hráčské základny, přestože hry nejsou oficiálně k dispozici v region.
Jeden takový startovací titul, Potomci – procedurálně generovaný titul na horských kolech od vydavatele No More Robots – může připsat 30% svého prodeje za poslední rok Číně, zatímco pouze 24% pocházelo z USA. Pavel Sebor, generální ředitel Euro Truck Simulator Dev SCS Software nám říká, že Čína je pro ně již pět trhu, zatímco vývojář motoru tapet Kristjan Skutta říká, že zatímco nemá žádná přesná čísla, odhaduje, že více než třetina všech uživatelů pochází více než třetina všech uživatelů pochází více než třetina všech uživatelů, Čína.
Vzhledem k rozsáhlé hráčské základně a tomu, co se zdá být velmi jednoduchým procesem lokalizace, bylo pro tato studia přivedení jejich her do Steam China. Žádné další roboti se po určitou dobu nesnažili uvolnit potomky v regionu, ale žádná jiná společnost nebyla schopna nabídnout řešení, které pro ně funguje.
„Podepsali jsme kus papíru a perfektní svět to všechno zvládnou – prostě to vezmou celou cestu k spuštění na platformě, což je užitečné,“ říká žádná další společnost Robots DirecTorMike Rose nám. „Pokud mohu říci, z toho, co lidé říkali, to bylo relativně bezbolestné, což je úplný opak toho, co to obvykle je.“. Snažil jsem se dostat [potomky] na všechny čínské platformy za poslední rok a je to noční můra, protože musíte mít čínského partnera, protože čínská vláda vám nedovolí, pokud nemáte Čínský partner. Ale je tu milion různých partnerů, se kterými pracujete? Všichni chtějí vzít 50% prodeje a je to absolutní noční můra.“
Podle Rose je dohoda o spuštění ve Steam China velmi podobná dohodě pravidelné páry a přestože souhlasila s uvedením na platformě asi před měsícem, tým již začíná, se zpětnou vazbou z dokonalého světa očekávaného v nadcházejících dnech.
Sebor i Skutta také ukazují, že alespoň na základě svých zkušeností je samotná platforma velmi podobná mezinárodní verzi Steam. Díky tomu je velmi snadné vytvořit verzi hry, která bude fungovat s funkčností, jako je multiplayera založeného na Steam. Perfect World také oznámil, že platforma bude podporovat VR. „Ne moc se mění, ale existují nové API,“ potvrdil Sebor.
Jednou z oblastí, která vyžaduje určité jemné vylepšení, je parní dílna. Workshop je klíčovou součástí motoru tapety a bez něj by byla funkčnost aplikace výrazně snížena. Stále bude přítomen v Steam China, ale s přísnějšími kontrolami schválením pro uživatelem vytvořený obsah.
„Rozdíly [mezi verzí Steam China a Global verze aplikace Steam] se pravděpodobně stanou na samotné platformě Steam China, protože workshop bude k dispozici také ve hře,“ vysvětluje Skutta. „Nejsem si jistý, kolik jiných her v současné době používá dílnu, některé z nich pravděpodobně jsou.“. Je to určitě velká část [pro nás], ale musí být monitorována. Samotná aplikace tedy nebude mít mnoho rozdílů, ale například bude existovat informační schránka, která říká, že tapeta nebude na workshopu okamžitě k dispozici, ale pouze po krátkém období přezkumu.“
Vzhledem k tomu, jak obtížný může být každý další aspekt zahájení hry v Číně pro západní vývojáře, je tento malý náraz na silnici ve srovnání s. Z toho, co jsme mohli říct, žádná ze západních her, které byly na akci předvedeny Čína vyjde.
Stále nevíme, kdy to bude přesně. Ve své úvodní klíčové sérii generální ředitel Perfect World Robert Hong Xiao pouze říká, že se věci jdou „pevně a hladce“ a ani nenaznačují okno vydání. Až však přijde ten čas, Steam Čína otevře gigantický nový trh, který by mohl mít za následek zvýšení některých hlubokých příjmů.
Neexistuje samozřejmě žádná záruka, že čínští hráči se na platformu vezmou. Vlajkové lodi titulů Dota 2 a CS: GO je nepravděpodobné. Ale pokud je to jediný způsob, jak oficiálně přistupovat k dalším populárním titulům, západním nebo jiným, bude jistě dost remízy, aby se míč rozběhl, a to zase pravděpodobně povede k dalším západním vývojářům, kteří se chtějí dostat na své hry na platformě. Pokud se vše plánuje, můžeme být na pokraji změny průmyslu měnící se.