Jeden rok od společnosti Warcraft 3’s Rocky Launton, dodatek třetích stran slibuje slib Blizzardova problematického remasteru
Warcraft 3: Hráči společnosti Reporiged byli od svého vydání v lednu 2020 v limbu. Sliby oprav a funkcí pro více hráčů se v té době do značné míry nenaplnily, přičemž aktualizace vývojářů se v srpnu 2020 zastavila a původní redovaný tým byl demontován přibližně ve stejnou dobu. Zdá se nepravděpodobné, že komunita pro více hráčů Warcraft 3 někdy dostane hru, kterou doufali, že bude reformovaná.
Oddaní hráči klasických RTS neměli rádi oživení, které v listopadu 2018 neslišily verzi slíbily v BlizzCon v listopadu 2018. Masivně vylepšené filmové cutscenes byly tiše ukončeny na vedení až ke spuštění, což vedlo k rozsáhlému odporu. Ale reformovaný také zpětně odstranil funkce z původní hry, když Blizzard sloučil dva klienty. To zahrnovalo profily hráčů, historii zápasů, žebříky pro všechny pět režimů pro více hráčů, automatizované turnaje, podporu klanu a offline hra.
Skupina vášnivých fanoušků však bere na sebe, aby revitalizovala konkurenční scénu hry RTS tím, že buduje svůj vlastní žebřík, který každý den pořádá tisíce zápasů.
„Několik týdnů před zahájením společnosti Reportged došlo k sestavení PTR, a to je, když bylo pro dlouhodobé hráče Warcraft 3 jasné, že mnoho z hlavních funkcí pro více hráčů nebude dodáno při spuštění,“ Cepheiduk, člen společnosti W3Champions (W3C) tým, říká nám.
V 16. březnu 2020 vydal vývojář známý jako PAD první iterace W3C s režimem 1v1. „Pad vytvořil několik věcí pro Warcraft 3, což odkazuje na Warcraft 3 ABC,“ vysvětluje Cepheiduk. To zahrnuje W3Booster, profilovaný profil profilu a W3arena, což „byla emulovaná bitva.Čistý server, který byl velmi oblíbený u komunity EU na začátku roku 2010.“
Když se W3C poprvé objevil, byla to jako aktualizace pro W3arena, ale základy byly modernější. Místo toho, aby úplně emuloval starou bitvu.Čistý server, Pad nalezl způsob, jak implementovat prvky HTML přímo do Warcraft 3 Reportged UI. „Je efektivně postaven se stejnou technikou jako Chromium.“. Odtud mohl vytvořit zápasy pomocí rozhraní Blizzard a v důsledku toho byl schopen vytvořit platformu pro dohazování, “říká Cepheiduk.
Režim zdarma pro všechny vydaný 30. května a Pad opustil projekt krátce poté 15. června, ale netrvalo dlouho, než se hlavní tým vytvořil kolem W3C. Jeden z nich, Floss2xdaily, byl přinesen jako komunitní manažer. Další dobrovolník, Modmoto, měl na starosti budování páteře webové stránky a zlepšení launcher. GAB a Abeninski se zaměřili na zlepšení ve hře, jako je dohazování a nové herní režimy. Toxi (který je také polovičkovým hráčem semi-Pro Warcraft) a Helpstone pomohl jako vědci v datovém systému pro dohazovací systém. Cepheiduk zvládl správu komunity spolu s Floss2xdaily, ale také vývoj webových stránek a řízení projektů.
V podobném časovém softwaru vývojář FluxXU zahájil serverový software pro reverzní inženýrství Warcraft 3, což hráčům umožnilo hostit zápasy LAN. Software FluxXU, Flo, také zlepšila latence pro hraní regionu a pro regiony bez vyhrazených serverů, jako je Jižní Amerika a Oceánie-žádné další 250ms pingové hry.
Od října tým W3C přidává FLO na servery po celém světě s nadějí na vytvoření celosvětového systému dohazování. „Právě teď se blížíme ke konci vývojové fáze pro Flo a doufáme, že ji v březnu oficiálně zavedeme jako součást platformy W3Champions, což je, když začneme 6. sezónu [konkurenčního] žebříku,“ Cepheiduk říká.
Komunita projektu se rychle rozrostla s téměř 6 000 členy v Discordu W3C, ale nejpůsobivějším statu je počet zápasů hraných prostřednictvím W3C. Jen v lednu se počet zápasů za den pohyboval mezi 4 000 a 6 400. Téměř všech pět konkurenčních období zahrnovalo regionální turnaje pro servery EU a NA a očekává se, že nový turnaj bude probíhat také na začátku března. Spolu s odznakem v profilu hráče jsou vítězové také placeni díky crowdfundovanému výhernímu fondu – v době psaní se sedí na březnové akci na 3 500 $ na 3 500 $.
Tým dobrovolníků má patreon, ale všechny prostředky směřují k nákladům na server a úhradu za další související výdaje. Kromě toho se zavolal tým provozovatele provozu Back2warcraft sleduje projekt úzce od začátku, pomáhá šířit slovo kolem komunity a sponzorovat také servery FLO.
„Pad vypadal velmi otevřený myšlence práce se skupinou vývojářů,“ říká Caster Jannes ‘Neo Tjarks:“ Takže jsme pomohli najít kodéry, aby se W3Champions dostali ze země. Server rostl rychle, ale stabilně, stejně jako funkce, které poskytovalo. Po několika týdnech se nám podařilo opravit nedostatky a dokonce jsme představili žebříkové ligy, jako je Starcraft 2, od bronzu po velmistra. I když Pad opustil projekt, tým se držel dohromady, stanovil se ještě vyšší cíle a nyní postavil nejlepší server WC3 vůbec. Celosvětově.“
Tjarks zdůrazňuje péči, kterou tým W3C zabírá, aby zvládl zpětnou vazbu komunity, a tvrdí, že každý návrh a technické potíže dostanou odpověď na serveru Discord. Projekt je tak populární, že W3C pravidelně pořádá část vysílání finále sezóny, představuje budoucí plány a to, co se vyvíjí, jako byste očekávali od studia Triple-A Studio.
„Tým je velmi flexibilní, takže místo jedné velké záplaty každé tři měsíce je tu neustálý vývoj,“ říká Tjarks, „pokud je funkce dokončena, dali to pro lidi.„Výstup je podporován hlavním týmem, ale většina W3C je open source, takže všude jsou pomocné ruce. „Byli byste ohromeni hodinami, které lidé vložili,“ říká Floss2xdaily, „Abeninski se oženil a vydal novou funkci stejný den“. Tým přebírá priority, jak se objevují, ale jsou chvíle, kdy někteří členové mohou jít týdny, aniž by se dotkli čeho. Volný rozvrh je nezbytný vzhledem k tomu, že v administrátu „šest z nich je ženatý a čtyři mají děti mladší čtyři roky.“
Navzdory úspěchu a známosti existuje obava, že Blizzard by mohl v daném okamžiku vytáhnout zástrčku. FAQ webu W3C se zabývá některými z těchto obav, například to, co se stane, když Blizzard skutečně zavede oficiální žebřík: „Necháme to na komunitě, abychom se rozhodli. Pokud dáváte přednost oficiálnímu žebříku, můžeme tuto technologii použít pro další projekty, jako jsou automatizované turnaje.„Natáhli jsme se do Blizzardu, abychom se vyjádřili k jeho plánů pro Warcraft 3: Reportged, ale v době zveřejnění musíme ještě slyšet zpět.
Navzdory nejistotě ohledně budoucnosti projektu si W3Champions nadále stanoví nové cíle a vytváří větší vystoupení, a to i v IEM Katowice v rámci turné ESL Pro pro Warcraft 3: Reforged. „Na servery FLO šlo hodně času a teď s nimi můžeme dělat v podstatě cokoli,“ říká Tjarks. „Díky této infrastruktuře je mnoho omezení zrušeno. Nemyslím si, že existuje limit toho, co může tým udělat. Tato skupina dobrovolníků zachází se svým serverem jako s Blizzard, který by měl zacházet s komunitou od samého začátku.“